Rubrika: Magazín

Podle oficiální informace omezuje svůj dosud kompletní sortiment firma Bvlgari . A to o parfémy dámské – Omnia , Eau Parfumée Au The Rouge a BLV Notte , pánské BLV Notte a unisexové black . Tyto typy budou ještě po nějaký čas k dostání ze zásob.
Další informací je omezení sortimentu firmy Diesel – podle informací za zahraničních zdrojů dochází k omezení sortimentu. A to o Zero plus Feminine i Masculine a též Green Feminine i Green Masculine . Problémy se sháněním těchto produktů se vyskytly již v minulosti. Pravděpodobně se již doprodávají zásoby a k vyprodání dojde ještě rychleji, než u produktů Bvlgari. Pokud se tedy jedná o vaše oblíbené, pořiďte si zásobu!
Z dalších značek, uvádíme namátkou: Armani – Sensi, Sensi White Notes  Lancome – Miracle Forever, Miracle So magic , Tresor Sheer.

Číst dál

S nadcházejícím jarem si pro nás celebrity připravily nové vůně, nechte se inspirovat a vyzkoušejte je! Většina módních ikon a herců se dříve či později pustí do komponování vlastního parfému. Ne všechny  k  tomu vedou stejné pohnutky a ne všechny výtvory jsou povedené. Některé jsou průměrné, některé i lehce podprůměrné. My Vám nabízíme tři novinky, které jsou velmi příjemné a skvěle ladí s nadcházející jarní sezónou. Jaro v Provence od Celine Dion Kouzlo jižní Francie v jediném nenápadném flakonku, Celine Dion nám předkládá květinově-ovocnou vůni se svěžími tóny mučenky, koriandru a bergamotu, které se pohupují v jemném teplém vánku, okolní kopce jsou zalité slunečním světlem a ze všeho je cítit klid. V tu chvíli se rozvíjí příjemně nasládlé tóny zimolezu a fíkového květu v důmyslné kombinaci s fialkou. Okolní krajina začíná kvést a vonět, všude je záplava nádherných květin a v srdci rozkvétá radost z čirého bytí a krásy života. Dojem velkoleposti a přitom jednoduché prostoty umocňuje aura vetiveru a pižma, který se nenápadně rozvine a dodá pocit štěstí a vřelého objetí. Takové je jaro v Provence , takový je nový parfém od Celine Dion.   Přelom jara a léta s Kate Moss Parfémy Kate Moss mají svou duši, jsou rafinované a  poměrně těžké,  až vášnivé. Summer Time nezapře svou stvořitelku, ale vůně Vás nepohltí celou, jen se okolo Vás ovine a povlává si v jarním vánku a slunečních paprscích. Nechá Vás užívat si, jen se tu a tam připomene svou omamností, abyste na ni nezapomněli. Vůně se otevírá jemným květinovým aroma neroli s jemňoučkým, téměř neznatelným akordem pomeranče a divoké ostružiny. Delikátní anglická růže s pivoňkou a wistérií se ukrývají v srdci a rozvoní se velmi záhy. V základu Vás čeká vřelé aroma fazole Tonky, mahagonu a pižma. Kate Summer Time je stejně tak, jako její předchůdkyně, velice ženská a omamná, ale zároveň je příjemně nevtíravá,  hravá a plná energie a slunečního světla. A abychom neochudili pány, předkládáme taky novou jarní vůni od Davida Beckhama Davidu Beckhamovi se daří téměř všechno, do čeho se pustí a výjimkou není ani sféra voňavého byznysu, do které se s manželkou pustil poměrně s vervou a nutno říct, že s úspěchem. Daří se mu propojit módu s luxusem a svým vlastním stylem, který je mnohým mužům inspirací.    V Pure Instinct je zachycena instinktivní elegance jeho tvůrce, stejně jako on je moderní, vytříbená, sexy a přitom jednoduchá a svěží.  Otevírá se jiskřivými tóny pomela, které se mísí s neuvěřitelně energickou směsí černého pepře a kardamonu. V srdci se přidají čisté přírodní tóny stříbrné šalvěje, rozmarýnu a levandule a vše se rozvine v neuvěřitelně sofistikovanou a magicky přitažlivou záležitost. Jakmile se přidá jemně kožená esence základu s tabákovým listem a cedrovým dřevem, jste ztracen a tato elegantní vůně se stane vašim doplňkem, zřejmě mírně návykovým. Nutno ale ještě podotknout, že hlavu ztratí v přítomnosti této vůně i nejedna dáma.  

Číst dál

Tak, jako každý rok, nominuje i letos The Fragrance Foundation ( nezisková organizace, jejímž posláním je pozvednout obraz “voňavého průmyslu“ v očích veřejnosti, dosáhnout většího uznání a rozšířit používání vůní ve všech jejich formách) ty nejlepší vůně představené na trhu na cenu FIFI. Tato cena je obdobou filmového Oscara ve světě vůní a ve je symbolem nejvyšší kvality.
Finální vyhlášení proběhne 27. května 2009 , v Downtown Armory, 26th Street & Lexington Avenue, New York.

Vybrali jsme pro vás to nejzajímavější z nominací, většinu parfémů si můžete zakoupit na našich stránkách!
Dámské vůně – síň slávy, výběr z nominací: Givenchy – Absolutely Irresistible Burberry – Burberry The Beat Chanel – Chanel No. 5 Eau Premiere Yves Saint Laurent – Elle Gucci – Gucci by Gucci Jean Paul Gaultier – MA DAME Lancôme – Magnifique Ralph Lauren – Notorious Shiseido – Zen

Pánské vůně – síň slávy, výběr z nominací: Carolina Herrera – 212 sexy Men Hugo Boss – Boss Pure Chanel – Chanel Allure Homme Blanche Christian Dior – Dior Homme Sport Dolce & Gabbana – The One For Men Armani – Emporio Armani Diamonds For Men Gucci – Gucci By Gucci Pour Homme Versace – Versace Pour Homme

Vůně roku dámské: Chloé – Chloé Dolce & Gabbana – L’Eau The One Lanvin – Jeanne Ralph Lauren – Love Armani – Extase, Mystére, Vertige
Vůně roku pánské: Burberry – The Beat For Men Cartier – Roadster Elizabeth Arden – Gant Silver Jo Malone – Sweet Lime & Cedar Cologne Clarins – The Essence By Porsche Design
 

Číst dál

QUIKSILVER
V dnešní době se ocitáme na křižovatce různých osobitých kultur. Technologie a globalizace se střetávají se sportem a módou v kaleidoskopu vyjádření uměleckou cestou či sportem, uvědomění si sounáležitosti a ohledu na životní prostředí.
Existuje způsob, jak projít světem bez námahy, s radostí a přátelstvím. Způsob jak se vyjádřit, tvořit a žít v harmonii s planetou. Způsob, který fandí pokroku a vyjádření se, nehledě na to, co děláte. Pokud se řídíte srdcem, neexistuje špatné rozhodnutí nebo špatná cesta.
To je duch Quiksilver, parfém vytvořený pro člověka kreativního, sebejistého, milujícího zábavu, vždy progresivního a především toužícího po dobrodružství. Vyzkoušejte ho!

ROXY

Značka Roxy se zrodila v náruči společnosti Quiksilver . Sportovně založeným ženám přináší nejen originální a praktickou módu, ale ztělesňuje i určité smýšlení a životní styl mladé ženy, spokojené sama se sebou. Ženy dynamické, pozitivní a sebejisté, spontánní a veselé, která chce uskutečňovat své sny! Slézat hory, jezdit na vlnách, nebo se jenom klouzat po městských chodnících. Příroda je její hřiště, její vášeň. Je nebojácná, ale není lehkovážná. Krotí přírodu, překračuje své hranice a strach, aby mohla žít svou vášní. Žádná hora ji není příliš vysoká, žádná vlna příliš velká. Její přirozenost ji vede.
 
Značky Quiksilver i Roxy se aktivně zapojují do ochrany životního prostředí, proto si vybírá výjimečné suroviny a žádné produkty nejsou testovány na zvířatech. Produkty jsou většinou přírodního původu ve zcela recyklovatelném balení.

Doplňte svůj nový styl i o hodinky QUIKSILVER a ROXY !

Číst dál

Na jaro si pro nás návrháři připravili spoustu zajímavých voňavých novinek. Vybrali jsme pro Vás tři nejzajímavější, nechte se inspirovat a přivítejte jaro novou vůní!
 
Omnia Green Jade je novým drahokamem z dílny Bvlgari . Volně navazuje na sérii Omnia Amethyste a Omnia Crystalline , typických svou ženskostí.  Je velmi jemný, svěží a sofistikovaný a svým charakterem předurčený pro ženu jemnou, kterou by mohl zahalit svou něžně čistou  vůní.

Moschino Glamour – luxusní vůně, která se otevírá perlivými tóny mandarinkových květů kombinovaných se svůdnou vůní pelyňku, jež oboje spojuje v dokonalou harmonii aroma mořské soli. Srdce parfému skrývá kontrast ingrediencí a výrazných intenzivních barev se sametovým aroma ibišku a orchideje, kombinovaných s taktem exotického lotosu. V základu ucítíme nečekaně delikátní ambru a cedr. Flakon vytvořený ve formě vášnivého srdce zaujme na první pohled, je velmi ženský, vášnivý a přitom citlivý.  Potěšte se luxusním dárkem v podobě Moschino Glamour a rozhodně nebudete litovat. Jestliže patříte k ženám veselým a optimistickým, které mají rády příjemné květinově-ovocné tóny, je vytvořen přímo pro vás!

Couture je pátou vůní pro ženy, kterou vytvořila známá australská pop star Kylie Minogue . Zachycuje ducha její hravé elegance ve stylové květinově-pižmové vůni. Couture ztělesňuje auru Kylie jako módní ikony, jejíž zářivý úsměv vyjadřuje vášeň pro život.  Vůně se otevírá okouzlujícím buketem třešně, květu citronovníku a fialky. Vše přechází do hlubšího srdce exotického ylang-ylang, kvetoucího jasmínu a mučenky, která rozsvěcuje srdce vůně svou křehce exotickou vůní. Tónem základu se vinou akordy pižma, které v kombinaci s vanilkovým sorbetem dodávají hřejivý pocit hedvábného kašmíru a s bílým cedrovým dřevem vnášejí pocit nekonečné ženskosti a elegance.

Číst dál

Tak jako má muzikant hudební sluch, musí tvůrce parfémů znát rozmanité vůně a jejich kombinace. Jeho čich, znalost obrovského množství materiálu a schopnost představit si výsledek v bezpočtu kombinací vůně parfému jsou jeho pracovními nástroji. Parfumerův nos není jen citlivý na vůně a pachy, ale také velmi dobře trénován tak, aby byl schopen rozpoznat, porovnat a použít to správné množství různých složek, aby vytvořil požadovaný parfém. Práce začíná v jeho kanceláři, daleko od laboratoře, lahviček a odměrek, esenciálních olejů a syntetických komponentů. Požadavek klienta musí být přeložen do jazyka vůní, tak aby mohl vybrat komponenty, jejichž vůně má přesný charakter nebo se alespoň podobá tónům potřebným k zamýšlené kreaci.
V dalším kroku se přesunuje do laboratoře a začíná komponovat vůni z vybraných ingrediencí. K tomu, aby byl schopen dosáhnout dlouhotrvajícího a proměnlivého procesu vyprchávání parfému, používá parfumér tři druhy přísad – ty které vyprchávají velmi rychle, jako je bergamot, citron a levandule, ty které mají střední trvanlivost – jsou to většinou různé květinové přísady a na konec ty, které vyprchávají nejpomaleji a proto vydrží na kůži nejdéle, což jsou santalové dřevo, pačuli, vanilka a pižmo. Více o složení parfému v minulém článku Hudba pro můj nos .
V okamžiku, kdy je parfém “na světě“, nastupuje další krok, výběr vhodného “kabátku“. První dojem z parfému je totiž závislý na vizuálním vjemu, jinak řečeno na tom, jak se nám líbí lahvička a celkový obal. Obal je tedy velmi důležitý, protože si často uděláme první dojem pouze na základě toho, jak vypadá, ještě než poznáme vůni. K poznatku, že “nedílnou součástí parfému je také to jak vypadá“ dospěl na počátku 20. století Francois Coty a způsobil malou revoluci v tomto odvětví. Lahvička parfému se stala druhem komunikace, vyjádření a svádění. Její barva, tvar a design podporují danou vůni, předávající nám parfumérův vzkaz.

Číst dál

 
Různé květinové a rostlinné oleje se uvolňují a rozkládají v odlišných dobách. Lehké molekuly se vypařují rychleji, ty těžší pomaleji. Kompozice parfému se nazývá akordem, ve kterém jsou tři sady „tónů“, které se otevírají postupně, každá následující vždy na vrcholu té předcházející a takto vytvářejí dokonalou čichovou harmonii.
Vrchní tóny (hlava) – Směs, která tvoří vrchní nóty je většinou ostrá a prchavá. Když si nastříkáte parfém, získáte nejprve vjem právě těchto tónů. Rozvinou se a vydrží zhruba 10-20 minut, než zcela vyprchají. Častými složkami hlavy jsou citrusové a ovocné tóny.
Prostřední tóny (srdce) – Tyto vonné složky se začnou objevovat těsně před tím, než vrchní tóny zcela vyprchají. Jsou většinou zakulacené a jemné. Růže, jasmín a lilie jsou typické střední tóny. Srdce dává parfému jeho hlavní charakter, spolu s tóny základu. Tyto složky se mohou začít uvolňovat již několik minut po aplikaci a vydrží na kůži 3-6 hodin.
Základní tóny (základ) – Tyto vonné esence mají těžké a velké molekuly, které se vypařují velmi pomalu. Objevují se poslední a mají bohatý a hluboký charakter. Jsou také použity aby dodaly parfému trvalou sílu a podstatu. Pravděpodobně zaznamenáte první tóny základu mezi půl hodinou a hodinou od aplikace a mohou vydržet na kůži až 24 hodin.

Číst dál

Coco Chanel kdysi prohlásila, že by si žena měla navonět ta místa, kde si přeje být líbána. Proč jsme tedy „hrací plochu“ omezili jen na krk a zápěstí? Nejspíš se omezujeme poučkou, že po nanesení parfému na místa, kde pulzuje krev, se vůně lépe uvolňuje do okolí. Dávné kultury ale byly, pokud jde o používání vůní, mnohem vynalézavější.   Antičtí Řekové šli dokonce tak daleko, že měli pro každou část těla předepsaný jiný aromatický olej. Olej s růžovými výtažky, odedávna známý jako afrodiziakum, se nanášel na krk, spodní částpáteře a na pupík. Prsa se masírovala hustým palmovým olejem a chodidla potírala teplými a stimulujícími esencemi s výtažky ze santalového dřeva, skořice a hřebíčku. Podobné postupy jsou zaznamenány v historických zápisech ze starověkého Jeruzaléma, kde si mladé ženy vkládaly do bot kousky myrtových snítek a mazaly si na nohy balzámovou směs. Když zahlédly přitažlivého muže, rychle si vyzuly patu, aby uvolnily vůni z boty a získaly jeho pozornost. Francouzky v období renesance zase nosily rukavice napuštěné vonnými oleji, které zvlhčovaly jejich pokožku. Parfém měl ale nepochybně zároveň okouzlit každého potenciálního ctitele, který by jim toužil políbit ručku. Pro gejši byl parfém záležitostí navýsost důležitou, ale zároveň intimní. Gejši se podle tradice nevoněly přímo na pokožku, ale napustily si kimono vonnými výpary, čímž kolem sebe vytvářely auru sladké vůně. Když pak začaly používat západní parfémy, nanášely si je zezadu na krk, což je podle japonské kultury nejsvůdnější část ženského těla. Japonky si parfémem poprašovaly také vlasy, protože se v nich vůně dlouho drží a je cítit při každém pohybu hlavy. Díky tomu, že jsou vlasy blízko obličeje, se žena může stále těšit ze své vůně.  

Číst dál

  Premiérová vůně Johna Galliano Le Parfum je popisována jako sladká, lehká a květinová, ve které se snoubí tóny růže, pomerančových kvítků, kosatce a  fialek. Je romantická jako procházka zahradou plnou rozmanitých květin, vůní a zpěvu ptáků. JG působí již 10 let jako ředitel domu Christian Dior a v roce 2006 poslal do světa svou novou kolekci Galliano. Nyní přichází s novým parfémem, který dokresluje ženu Galliano – excentrickou, odvážnou a nápaditou, která se nebojí experimentů a život bere s mírným nadhledem.   Kenzo power byl vytvořen parfumérem Oliverem Polge jako protipól ženské vůně Kenzo Flower a je popisován jako imaginární květina v srdci dřevitě-jantarové vůně. Otevírá se silným vanilkovo-bergamotovým akcentem s lehkou stopou koriandru a kardamonu. Poté, co se rozvoní citrus a koření, nastupuje “abstraktní květinový akord“ vytvořený použitím jasmínu, růže a frézie, který se rozvoní příjemnou svěže-vodní vůní. V základu vás osloví cedrové dřevo. Celá vůně je typická určitou plností. Na závěr malá rada, pokud se rozhodnete Kenzo Power vyzkoušet, netestujte jej na papírcích, ale přímo na kůži, jen tehdy bude mít možnost se plně rozvinout a vy poznat, co všechno se v ní skrývá !   Lolita Lempicka přichází se vzrušujícím obětím své nové květinově-orientální slunečné vůně Coral Flower . Aroma citrusových plodů políbených sluncem, sladká vůně exotických květin, jako je frangipani, či vanilková orchidej, dále ambra, pižmo a nóty naplaveného dřeva. Všechno spojené ve víru požitků odhalující oslnivou smyslnost vašeho těla. Flakon Coral Flower je krásně leštěný pískem a mořem. Je nekonečně hebký, jako pleť ženy, která se s radostí odevzdává vřelému pohlazení. Příroda po sobě s láskou zanechala stopu na rameni v podobě iniciály usazené mezi divokými bílými perlami, větvičkou bílého korálu a květem frangipani. Parfém Coral Flower je inspirován vůní L, ale je  lehčí, méně vanilkový a více květinový. Je příjemně sladký, ale zároveň lehký jako sen!

Číst dál

  Calvin klein  vytvořil novou květinově-orientální vůni SECRET OBSESSION , která spojuje zakázané ovoce, exotické květiny a smyslné dřevité tóny v provokativním a návykově svůdném parfému.  Kompozice je jako stvořená pro zralou, svůdnou a jiskrnou ženu, která dobře ví, čím se zabavit při dlouhých zimních večerech. Prudce elegantní flakon nese díky zlatohnědým tónům stopu luxusu a vášně. A stejná je i jeho uživatelka – vzrušující a překvapivá, nikdy nebudete přesně vědět, co se jí honí hlavou, když se na Vás podívá. Jedním si ale přece jen buďte jisti – s ní, se rozhodně nebudete nudit! MAGNIFIQUE je poslední vůní pro ženy od Lancome . Moto parfému je : „Jsi jedinečná, jsi Magnifique“. Parfumérem je Olivier Cresp a Jacques Cavallier. Kořeněno-dřevitá vůně vyjadřuje svou podstatou rudou barvu. Magnifique se otevírá ostrým citrusem a chvíli trvá, než se rozvine koření. Když se tak stane, je nádherně obscénní – kmín není přehnaný, ale přidává příjemně ostrý podtón růžově-květinové nótě. Suchý základ přidává zemitosti a doslova „voní jako prohřátá země“ a kořeněné jantarovo-pižmové dřevo. Celá tato záležitost je zabalena do jakéhosi závoje vanilkové sladkosti, ale znova je nutné podotknout, že ne přehnané, se špetičkou pudrové vůně. Nevoní přeslazeně a je poněkud temný. Svou podstatou se lépe se hodí k podzimním nebo zimním dnům, než k parnému létu. Ideální nositelkou bude žena zralejší, po třicítce, která svůj život zasvětila rodině a práci.  Výrazně ženský, překypující energií a výjimečně svůdný. Nový elixír Diesel určený pouze ženám – FUEL FOR LIFE UNLIMITED je manifestací nonšalance. Patří všem rebelkám, které nehledí na nějaká omezení. Je deklarací impertinence, ozvěnou bouřlivých dvacátých let, zlatého věku emancipace žen. Překotné doby, kdy si mladé ženy vyrážely samy s jediným cílem – pobavit se. Vůně čerpá inspiraci od těch, které dávají přednost omámenosti před střízlivostí, dnešku před zítřkem a odvaze před poslušností. Od těch, které život užívají a hledají potěšení i na skrytých místech. Přímočarých svůdkyň se smyslem pro hýřivost, která je jim svatá. Není určen pro žádnou věkovou kategorii, ale jeho nositelka musí mít odvahu nechat se strhnout duchem parfému! Jean P. Gaultier , proslulý svými výstředními parfémovými korzety, chtěl opět něčím zajímavým šokovat. Nejnovější parfém MA DAME , který pro něho vytvořil parfumér Francis Kurkdjian, je jemná a svěžě-květinová. Hodí se pro moderní dívky, které baví nová móda. Ucítíte v ní kyselý pomeranč, růži, grenadinu, pižmo i cedrové dřevo. Název parfému v sobě ukrývá slovní hříčku, nemá vyjadřovat pouze označní paní / Madame /, ale především oslovení múzy / Ma Dame /. Podpis Ma Dame je krátký a ostrý jako tah tužky po prázdném listu. Skvělá kombinace síly a jemnosti ve vůni. To samé by se mohlo říct o dnešních mladých ženách. Poslední a takřka nejtoužebněji očekávaná CHLOÉ   vyjadřuje tvořivou a sebevědomou jedinečnost Chloé ženy. Svěží a velmi ženská vůně vystihuje nespoutaného ducha s vrozeným smyslem pro módu a styl. Tak jako vůně spojuje klasické prvky s novými svěžími nápady, vzdušnou sladkost s dřevitou silou, je i flakón studií protikladů. Stejným způsobem, jakým si Chloé obratně pohrává se svými představami o ženskosti, bere nyní do rukou tradiční růži a s důmyslnou precizností ji přetváří ve vůni plnou života. Aranžuje ji do poloh průzračnosti a hřejivosti, hravosti a podmanivosti.

Číst dál